Gert Fylking och Robert Aschberg kommer till Söderköping idag!
2009-04-03



Robert Aschberg och Gert Fylking påbörjade den 6 mars sin vandring från Ystad till Haparanda. Paret ska gå 180 mil för att på olika sätt uppmärksamma Sveriges vanligaste cancerform, prostatacancer, och samla in pengar till Cancerfonden.

Idag vid middagstid kommer Gert Fylking & Robert Aschberg till söderköping (sörping).

Så jag och en kompis tänkt åka ner på byn och se när dom kommer. Jag tycker det är en jätte stark och super bra sak dom gör. Själv försöker jag stödja cancerfonden så mycet som möjligt. Jag donerar allt mellan 100-500kr varje månad plus att jag köpt alla pinnålar i bröstcancer & prostata, samt köp reflexer, m.m.

Stöd cancerfonden och ge en gåva till forskningen!

Robert Aschberg och Gert Fylking har hyllats av folket under sin marsch i Cancerfondens tjänst. Uppståndelsen och uppmärksamheten kring projektet är enorm. – Människor kommer fram och vill prata, de är nyfikna och vill gärna skänka pengar. Folk som passerar i sina traktorer stannar för att ge. Det är otroligt hur många som vill hjälpa till. För att samla in pengar genomför de två vandrarna också olika uppdrag. Och så har de hjälpt en person att gräva i trädgården, men då blev Gert sur för att Robban fick styra grävmaskinen. Pengarna kommer att användas till forskning och till att informera om – och sprida kunskap kring prostatacancer.

Ni ska ha en stjärna i himmlen för det ni gör.
Jag häjar på er och håller tummarna för att den fortsatta resan ska gå bra.






Postat av: Elin - Design&Makeup

Tack så mycket :)



Ja gör det du, hehe



Trevlig helg!

2009-04-03 @ 10:11:42
URL: http://designandmakeup.se
Läs detta innan du kommenterar:

- Jag svarar på alla kommentarer så fort jag ser dem. OM det inte är något stöttade eller elakt för då raderas kommentaren DIREKT och Ip-adressen spärras! Det gäller även alla som gör reklam etc.

- Gillar du min blogg, lägg gärna till mig på bloglovin! Klicka på bloglovin ikonen i menyn eller ikonen här under. Jag älskar att få massa kommentarer, så glömt inte lämna ett fotspår och det bara är så att du ramlade förbi så jag kan kika tillbaka till din sida!!

- Ha en fortsatt fin dag!

Namn:


E-mail: (Visas ej)

Blogg/Hemside adress:



Kom ihåg mig?

Follow Sara