Över 80 katter döda i brand på - Djurskyddet Skarborgs djurhem
2011-12-19

Bilden är lånad ifrån Nyheter P4 Skaraborg

 

Va inne och lästa på min systers sida och såg då att Djurskyddet Skarborgs Djurhem hade brunnit natten mellan den 17-18dec. De gör ont i hela mitt hjärta att läsa om detta. Har själv två katter som varit vanvordade och hemlösa. Polisen befarar att alla katter som va på djurhemmet skulle ha dött av brandröken.

 

De ska bygga upp katthemmet igen.

Så här står det på deras sida:


Vi kommer göra allt vi kan för att bygga upp vårt djurhem igen.
Såväl kapital som frivillig arbetskraft kommer att behövas så snart den tekniska undersökningen är klar och återuppbyggnaden kan börja.


Bidrag kan skänkas på 487 51 93-7, märk talongen ”Gåva”


Vi här även insamlingsbössor utplacerade på en del ställen.

 

De ställen vi har bössor på är följande:


Djurmagazinet i Skövde


Granngården i Skövde


Granngården i Mariestad


Djurkliniken i Skövde


Skaraborgs Skog & Landskapsservice i Mariestad


Handelsträdgården i Gullspång


Träbiten i Gullspång


Ica i Gullspång


Valvet i Töreboda


Garden i Töreboda


Coop i Mariestad


ÖoB i Mariestad


Norlanders i Mariestad


Vänerdata i Mariestad


Hjortens krog i Mariestad


Staffans Skafferi i Mariestad


Tänk gärna på djuren under nyår,

låt bli raketerna & smällarna.


- En undersökning har vissat att de finns ca 100000 hemlösa katter i sverige!!
Räck ut en hjälpande hand du också. Nu är de dags att något görs. Katterna behöver
få bättre status en något man tar in över sommaren och sedan skiter i. Folk
skiter då inte i hundar osv. så varför skiter man i alla katter. Dom fryser oftast ihjäl under vintern,
hjälp till att rädda katterna från en hemskt och plågsamt öde. Va ingen mördare som sätter
handen för ögonen och låtsas som ingetting!!




Postat av: Gurkiss

Usch detta är sååå hemskt. Man ryser och det gör verkligen ont i varenda cell i kroppen usch



Massor me kramar från Syrran <3

2011-12-20 @ 09:24:02
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Läs detta innan du kommenterar:

- Jag svarar på alla kommentarer så fort jag ser dem. OM det inte är något stöttade eller elakt för då raderas kommentaren DIREKT och Ip-adressen spärras! Det gäller även alla som gör reklam etc.

- Gillar du min blogg, lägg gärna till mig på bloglovin! Klicka på bloglovin ikonen i menyn eller ikonen här under. Jag älskar att få massa kommentarer, så glömt inte lämna ett fotspår och det bara är så att du ramlade förbi så jag kan kika tillbaka till din sida!!

- Ha en fortsatt fin dag!

Namn:


E-mail: (Visas ej)

Blogg/Hemside adress:



Kom ihåg mig?

Follow Sara