Egen tid . . . Foglossning . . . Hmm . . .
2011-08-23

Igår hade jag lite egen tiden för första gången sen Bella föddes. Va nere hos hårfrissan och klippte mig, färga mig. Skulle göra slingor också men de hann vi inte så jag ska ner idag igen opch göra klar. Känndes hel skumt att vara ifrån henne för att unna mig själv något. Gubben är och gräver uppe i nyköping nu 2 veckor så han hade svårt att sluta tidigare och plus att han skulle till tandläkaren igår så min lilla mamma va barnvakt. Oavsett om jag vet hur bra min mamma "mormor" är på att ta hand om henne "barn" så är man orolig i varje fall, konstigt nog. Men när jag kom hem sen hade allt gått hur bra som helst, hon hade sovit, myst, pruttat och rappat i mormor famn :)

Och inte nog med att jag fick livmordersinflamation efter förlossning "kejsarsnittet" ne nu har mitt bäcken lossnat också. Så när jag pratade med vårdcentralen sa hon att lika många som får foglossning under graviditeten så är de lika många som kan få det efter också. Så jag ringde till barnmorska igår och väntar på att hon ska ringa. Hoppas verkligen inte de är så pass att dom behöver operera, utan att de kan hjälpa med en korsett.

Jag kan bli så jäkla irriterad på folk "fä" eller vad man nu ska kalla dom/den/det/hon/han. Man sitter och tjuter över att man inte fick komma upp till sjukhuset när Bella föddes till allt och alla vilket jag tycker är förstårligt eftersom vi va helt slut efter ha varit vakna så länge och sen att de slutade med kejsarsnitt som sagt. Sen ringer "den" när vi är där uppe och gubbe sa vi hör av oss när vi är hemma, vilket inte alls har varit någon prioritet att ringa runt till allt och alla. Vi ringde till våra mammor men sen har resten av släkt och vänner ringt själva och frågat om de får komma och titta på henne vilket dom självklart fått. Ne men då ska en viss person sitta hemma och tjura över att vi inte ringt till "den" och "den" vill inte ringa själv för "den" vill inte tränga sig på . . .
Men nu får du väl fan ge dig . . . Men tränger sig inte på med ett samtal, inte vad jag tycker i varje fall en annan sak om någon bara dyker upp helt oanmäld och förväntar sig att man ska ha tid. Det är en helt annan sak men att ringa innan och fråga om de går bra är helt okej. Varken jag eller gubben kastar oss på telefonerna så får man får lite ledig tid över, utan då tvättar man, städar, lagar mat och sätter sig ner och bara är en stund. När jag inte ens tagit tag i att ringa "viktiga" samtal sätter jag mig ju knappast ner för att ringa och snacka skit. Det r en helt annan femma och någon ringer då tar jag mig tiden att prata eller frågar om jag kan ringa upp så får jag får tid. Då gör jag de men att "denna" person sitter hemma och beklagar sig till allt och alla att vi inte ringt gör mig så jävla irriterad. Vad är problemet flytt luren och ring själv för i helvete. Ne då skickar man med en present till Bella till någon annan bara dagarna&dagen efter att vi kommit hem och ringer till den personen i över en månad varje dag och frågar har du lämnat de ännu. Nej de har jag inte haft tid med svara den, och man fortsätter ringa den personen dagligen och frågar ist för att ringa oss och fråga om man ka komma förbli. VAD ÄR PROBLEMMET!! Gud jag kokar när jag tänkr på de. Ne så när personen sen kom upp med presenten ifrån "denna" så ringde jag dagen efter och skulle tacka och tänkte att vi får väl ringa surhuvudet, ne då svarar man inte ist. Så jag skickade ett sms och då ska man tjura så dant att man skickar ett spydigt sms tbx. Då kände jag bara, men allvarligt. Vi klarar oss utan dig så är de så du vill ha de. FINE!! Jag bryr mig ärligt talat inte.

Är det jag som bara tycker att de är så himla löjligt och omoget av denna vuxna person eller är de mig de är fel på som inte prioriterat att ringa utan ist tagit hand om hemmet och vilat mig lite mellan varven hon ätit, skrikigt, varit vaken och vi suttit och pratat med takfläkten och myst??

På tal om takfläkten så är de konstigt hur den roar alla små barn, den är upperbarligen himla rolig att titta på :)

Ursäkta de långa inlägget men va bara tvungen att få spy lite.
Ne nu ska jag ta och mata min lilla skrut igen. Ha de gött!!




Postat av: Becca

spy på du de behöver man.

2011-08-24 @ 20:44:20
URL: http://beccalundin.blogg.se/
Postat av: Gurkiss

Härligt med lite egen tid :)



Hur har det gått sen med bäckenet förresten? Det har jag glömt att fråga.



Du har ju berättat detta tidigare för mig. Jag tycker att det är självklart att man behöver bara sitta lite också, ta hand om hemmet osv.

Man tycker ju liksom att denna person borde förstå situationen rätt bra själv liksom.



Spy på du det måste man göra ibland :)



Kramar från syrran

2011-09-01 @ 09:42:26
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Postat av: Gurkiss

Hej syrran min!



Kikar in lite :)

Hoppas att allt är fint med er.



Massor med kramar från syrran. Pussa moster älsklingsbus ifrån mig <3

2011-09-08 @ 08:58:46
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Läs detta innan du kommenterar:

- Jag svarar på alla kommentarer så fort jag ser dem. OM det inte är något stöttade eller elakt för då raderas kommentaren DIREKT och Ip-adressen spärras! Det gäller även alla som gör reklam etc.

- Gillar du min blogg, lägg gärna till mig på bloglovin! Klicka på bloglovin ikonen i menyn eller ikonen här under. Jag älskar att få massa kommentarer, så glömt inte lämna ett fotspår och det bara är så att du ramlade förbi så jag kan kika tillbaka till din sida!!

- Ha en fortsatt fin dag!

Namn:


E-mail: (Visas ej)

Blogg/Hemside adress:



Kom ihåg mig?

Follow Sara