Min lilla lilla kisse katt!
2011-05-13

Igår va jag med Mamma till veterinären för hennes katt har haft ont i munnen sen dom förra veckan tog ut 2 tänder som inte va bra. Så jag passade på att boka en tid till en av mina katter Tjejen för jag misstänkte att hon fått unrivärkinfektion och samtidigt tänkte jag dom skulle få titta på knölen hon fått på ryggen. Så när de va våran tur att få komma in till veterinären tittade dom med ultraljud så hon inte hade stenar i urinblåsan och det gick super bra hon va så himla duktig och när vi va klara med de så visar jag knölen hon har fått på ryggen och veterinären säger då direkt oj de där måste vi ta bort IDAG!! Det är en tillväxt knöl vilket jag inte fattade va de va så jag frågar kan de vara typ en molusk eller cancer eller vad menas med det. Det är cancer säger hon och då tappade jag fokus helt och hålet och trodde att min älskade lilla tjej inte skulle komma hem något mer ja de går ju så himla mycket tankar osv i huvudet när någon nämner ordet cancer och jag ser de allra värsta framför mig. Så veterinären gick och tittade efter ett operations tid och sa att dom kunde ta henne med en gång och även då men ultraljud gå in i hennes urinblåsa och ta en färskt prov direkt för odling. Så en och en halv timma senare kommer vi tillbaka och jag skulle få prata med veterinären igen. Så jag frågar direkt när on kommer in om allt hade gått som de ska, hittade dom mer cancer. Och men de bästa beskedet hon kunde ge mig va att, Nej vi hittade inget mer och de visade sig att de va inte cancer utan den va helt ofarlig. Så jag började nästa gråta av glädje att de inte va något farligt och att allt va bra med henne för övrigt också. Så i morse ringde hon igen för att se hur allt va med Tjejen så hon hade vaknat till ur narkosen ordentligt och så visade det sig att de inte hade växt något på odlingen av urinet så den smärstillande som hon fått räcker för att döda de bakterier hon hade i urinet med. Men hon skulle låta de hennes urin vara kvar på odling tills på måndag för att vara helt hundra att de inte visar sig vara något vilket hon sa kan vara lite klurigt med katter ibland men om de visar sig de får hon antibiotika också vilket hon alls inte trodde. Det som gör min förbannad är att vi varit hos veterinären här i sörping förut och de har tittat på knölen förut och sagt att de där är inget farligt och sen inte ens tagit borten och vi har även varit där med henne för hennes "urinvärksinfektion" som hon haft då och dom har gett henne 1 antibiotika spruta i nacken och sen har de varit bra, vad dom tyckte men de återkommer ju hela tiden. Så nu när vi va på Smådjurkliniken i norrköping och dom verkligen tog tag i allt och gjorde en ordentlig undersökning och sedan att dom tog bort knölen även om de inte var farligt. Det ska dom ha en stor stjärna för, det kändes verkligen som om de brydde sig och katten vilket dom inte alls gjort här i sörping vilket gjort mig både frustrerad och arg. Eftersom mina katter är som mina barn och man vill dom de bästa och att om dom lider utav de ska få ordentlig hjälp.


(Min lilla Tjejen)


Så här ser de ut nu på hennes rygg där dom tog bort knölen så om 10-15 dagar ska styngen tas bort.





Läs detta innan du kommenterar:

- Jag svarar på alla kommentarer så fort jag ser dem. OM det inte är något stöttade eller elakt för då raderas kommentaren DIREKT och Ip-adressen spärras! Det gäller även alla som gör reklam etc.

- Gillar du min blogg, lägg gärna till mig på bloglovin! Klicka på bloglovin ikonen i menyn eller ikonen här under. Jag älskar att få massa kommentarer, så glömt inte lämna ett fotspår och det bara är så att du ramlade förbi så jag kan kika tillbaka till din sida!!

- Ha en fortsatt fin dag!

Namn:


E-mail: (Visas ej)

Blogg/Hemside adress:



Kom ihåg mig?

Follow Sara